post
De cele mai multe ori ne punem întrebăm: cum vede un angajator candidatul ideal? De ce nu m-a ales pe mine? Oare unde am greşit? Iată că cei de la HART Consulting vin în întâmpinarea noastră publicând rezultatele unui studiu despre angajaţii high potential din România.
high-potential1

Studiile arată că organizaţiile cu un nivel bine dezvoltat al tinerelor talente au de 13 ori mai multe şanse de a avea rezultate superioare decât competitorii lor, iar de cele mai multe ori procesul de identificare a angajaţilor cu potenţial înalt nu este luat în considerare.

Dar totuşi, ce este un angajat cu potenţial înalt?

Potrivit studiului HART Consulting, un angajat cu potenţial înalt este definit prin:
Performanță ridicată și constantă în timp
Potențial ridicat pentru a ocupa în viitor poziții cu 1-2 niveluri peste postul ocupat actualmente
Conform revistei Inc.com, cele 5 caracteristici ale unui angajat cu potenţial înalt sunt următoarele:
  • cunosc foarte bine business-ul şi nu se opresc niciodată din învăţat
  • expertiza lor este recunoscută de către colegi
  • sunt ambiţioşi
  • lucrează bine împreună cu alţi colegi
  • au curajul de a-şi asuma riscuri
În urma discuţiilor avute cu un panel de experţi din companiile cu peste 300 de angajaţi din mai multe domenii din România s-a încercat crearea profilului ştiinţific al angajatului high-potential prin identificarea a 10 competenţe critice astfel.

 

Presentation1
 
  1. Responsabilitate: acceptă responsabilitatea pentru acţiunile sale indiferent de rezultat
  2. De încredere: acţionează cu onestitate şi integritate
  3. Profesionalism: acţionează în acord cu valorile, principiile şi standardele postului
  4. Perseverenţă: urmăreşte obiectivele în ciuda obstacolelor şi/sau a provocărilor
  5. Orientarea spre realizare: mobilizează energia spre a atinge obiectivele şi a îndeplini sarcinile
  6. Leadership: demonstrează leadership şi acţionează eficient
  7. Motivarea celorlalţi: depune energie pentru motivarea celorlalţi şi oferă direcţie înspre îndeplinirea obiectivelor organizaţionale
  8. Comunicare orală: se exprimă eficient în comunicarea orală
  9. Luarea deciziilor: foloseşte judecata robustăpentru a lua decizii eficiente şi incadrate în termenele limită
  10. Construirea de relaţii: dezvoltă relaţii colaborative pentru a facilita obiective actuale sau viitoare
Iată deci portretul “robot” al angajaţiilor high-potential din România şi ce se aşteaptă de la noi într-o companie care pune accent pe eficienţă şi dezvoltare. Vom şti astfel pe ce abilităţi să punem accentul dacă vrem să fim văzuţi ca nişte angajaţi cu potenţial înalt.
Ti-a placut? Distribuie-l!
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Google+
Google+
Share on LinkedIn
Linkedin
Pin on Pinterest
Pinterest

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *