EVENT,  FASHION

Fashion E-Commerce, incotro?

Nu ştiu dacă ştiaţi asta, dar piaţa de e-commerce în România este în continuă creştere în ultimii ani. Am povestit data trecută despre ce cumpărăm noi, românii, online. Astăzi vom povesti despre trenduri.
Ce este un trend? vă întrebaţi. Ei bine, cel mai bun răspuns ni-l dă DEX-ul, desigur: Trendul este o situaţie, o evoluţie a pieţei, a comerţului, care poate fi observată mai ales din statistici.

Pentru că vorbim despre comerţul online în fashion, vă prezint mai jos ce trenduri s-au conturat în ultimii 3 ani.
Dacă în aul 2011 aveam de-a face cu tranziţia spre Web 2.0, web-ul social, astăzi nu ne putem imagina viaţa fără Facebook, Instagram, Google+ şi fără smartephone-uri. Ce am face oare dacă trebuie să aşteptăm pe cineva şi nu am avea smartphone-ul la îndemână să mai uploadăm o poza pe Instagram sau să mai dăm un Like.

 

Se estimează că în România sunt 12 milioane de utilizatori de internet mobil, mai bine de jumătate din populaţia tării aşa că e de aşteptat ca m-commerce-ul să devină o strategie de marketing din ce în ce mai întâlnită.
1
Site-urile de private sales au luat amploare şi la noi, amintim doar Stilago sau Fashiondays, care au devenit în scurt timp branduri recunoscute mai ales în cercul fashonistelor.
Iată că la 3 ani de la articolul creat ca răspuns la o întrebare pe Quora, cele trei tendinţe menţionate atunci de Matthew Carroll, analist customer intelligence, au devenit parte integrată a ecommerce-ului.
Ce urmează? Conform unui articol publicat în Huffington Post, social media va juca în continuare un rol foarte important în comerţul online, doar că vom avea parte de inovaţii când vine vorba de user experience. Realitatea virtuală este una dintre acestea. Cumpărătorii vor putea încerca în spaţiul virtual obiectele de îmbrăcăminte pe care doresc să le achiziţioneze, aducând valoare experienţei de cumpărare online.
2

Un alt aspect cheie al evoluţiei ecommerce-ului, dar şi al internetului în general, este personalizarea conţinutului în funcţie de dorinţele şi preferinţele cumpărătorului.

Unii retaileri au ales să îmbine experinţa de shopping online cu partea de consultanţă, punând la dispoziţia clienţilor un stilist care le face recomandări. Un astfel de exemplu este The Chapar, un site dedicat bărbaţilor, unde aceştia menţionează stilul pe care îl doresc, iar un stilist le trimite hainele. Astfel, meserii desfăşurate cu predilecţie offline, cum sunt stiliştii, îşi fac intrarea în lumea virtuală.
Un alt trend care a luat amploare este aşa-numitul “content curation”. Există numeroase site-uri care fac asta, cum ar fi Polyvore sau Trendabl în zona fashion, sau site-uri mai generaliste, cum ar fi Pinterest sau Fancy, unde moda e la loc de cinste.
Tendinţa va fi ca influencerii să creeze propriile outfituri, recomandări sau board-uri pentru publicul larg.

Pinterest, Polyvore ş.a. vor deveni instrumente din ce în ce mai folosite pentru brand endorsment şi transferul de imagine între celebrităţi şi branduri.

3
Dacă ţi-am stârnit interesul şi vrei să vezi care este situaţia actuală a ecommerce-ului fashion din România, am recomandarea perfectă pentru tine. 🙂 Joi, 30 octombrie, va avea loc la Cluj Hotspot Fashion – where fashion meets tech. E ocazia perfectă să afli mai multe.
facebook-cover-2
Pentru mai multe informaţii şi achiziţionarea biletelor, verificaţi:
Ti-a placut? Distribuie-l!
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Pin on Pinterest
Pinterest

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.