INSPIRATION

It’s that time of year again … OctoNovemCemer

Cu toții am observat tendința magazinelor și mai ales a super- și hyper-market-urilor de a începe să vândă produse de Crăciun încă dinainte sau imediat după Halloween. Până la mijlocul lui noiembrie aceste produse sunt deja disponibile peste tot și ocupă spații din ce în ce mai mari în magazine.

Un studiu realizat de cei de la RetaiMeNot a concluzionat că 4 din 10 părinți cu copii sub 18 ani încep cumpărăturile de sărbători încă din octombrie. Același studiu spune că doar 15% dintre consumatori așteaptă Cyber Monday, un fenomen care a ajuns în România recent, pentru a începe cumpărăturile de sărbători. Ba mai mult, aproximativ 32% dintre aceștia susțin că au terminat cumpărăturile de sărbători până la Cyber Monday.
Conform analizei RetailMeNot, acest fenomen este încurajat de situația și nesiguranța economică a lumii.

Așadar în acest context, doresc să vi-l prezint pe Pumpkin-Headed Turkey Claus, mascota creată de magazinul american Retailmenot.com pentru a promova sezonul reducerilor de Crăciun, început înainte de Ziua Recunoștiinței.

Chris Borgan spune pe contul său de Google+ despre OctoNovemCemer că reprezintă perfect modul în care funcționează campaniile de marketing în zilele noastre, dar i se pare prost coceptul spotului. Acesta prezintă într-un mod idilic, în stilul reclamelor anilor 60, noua sărbătoare creată.

Femeile sunt tratate ca niște copii cărora li se spune o poveste de către altă femeie, aparent mai informată și mai modernă. După introducerea lui Pumpkin-Headed Turkey Clause, spotul prezită un moment a la Pink Panther în care cele trei femei-copii îi pronunță greșit numele pentru a-l urmări apoi pe geam în timp ce acesta spune cu o voce de Moș Crăciun:

”And to all a good deal!”

Fie că va avea sau nu succes campania OctoNovemCember, conceptul de marketing este cât se poate de potrivit vremurilor noastre. Rămâne de văzut și urmărit ce strategii vor urmări companiile prezente pe piața din România cu ocazia sărbătorilor de anul acesta.

Aceste fiind scrise, nu-mi rămâne decât să vă urez happy shopping!

Ti-a placut? Distribuie-l!
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Pin on Pinterest
Pinterest

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.